Η απότομη πτώση από την κορυφή – Ποια ήταν τα ορόσημα της καριέρας του που «έσβησε» σε μια στιγμή
Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου
Αρχές Σεπτέμβριου του 1992. Η ιδιωτική τηλεόραση κάνει τα πρώτα της βήματα και αρχίζουν να επενδύουν στα σήριαλ.
Το θέμα έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα On-time στις 15 Φεβρουαρίου 2021
Κάπου εκεί γνωρίζουμε για πρώτη φορά έναν νεαρό με σγουρά μαλλιά μαύρα και αραιά τα δύο μπροστινά δόντια. Ήταν ο Πέτρος Φιλιππίδης που υποδυόταν έναν dj και συγκατοικούσε με τον Τάσο Χαλκιά.
Σε ρυθμούς Χάι Ροκ κάθε Δευτέρα μετά τα Γεγονότα του Mega (από το 92 έως το 94) ήταν το τηλεοπτικό ραντεβού. Οι έξυπνες ατάκες του νεαρού dj που ξενυχτούσε επειδή δούλευε και προκαλούσε συνεχώς προβλήματα στο συγκάτοικο του Τάσο ιντρίγκαραν τους τηλεθεατές . Όπως και το γεγονός ότι δύο άντρες μεγάλωναν τα παιδιά τους. Ένα έξυπνο και πολύ προχωρημένο για την εποχή του σενάριο του οποίο ο ρόλος του Πέτρου «κούμπωσε» πάνω στον Φιλιππίδη.
Η επιτυχία άρχισε να κάνει την εμφάνιση της για τον νεαρό ηθοποιό ο οποίος στην συνέχεια έκανε guest στους Απαράδεκτους υποδυόμενος τον αστυνομικό ο οποίος έφερνε τους πρωταγωνιστές στα όρια τους. Μάλιστα ήταν τόσο πετυχημένη η ενσάρκωση του αστυνομικού αφού εμφανίστηκε όχι σε ένα μόνο αλλά σε 4 επεισόδια των Απαράδεκτων.
Από αυτή την δουλειά «γεννήθηκε» και μια μακρόχρονη επαγγελματική φιλία. Αυτή με τον Γιάννη Μπέζο. Μάλιστα ο Γιάννης Μπέζος τον είχε καλέσει ως guest star «Στης Ελλάδας τα Παιδιά» με έναν ρόλο (αυτό του Ντάνου) που ήταν πάνω του «χτισμένο» όλο το επεισόδιο.
Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν πρώτη φορά ο Γιάννης Μπέζος ήταν ο πρωταγωνιστής ενός σήριαλ που σημείωνε τεράστια επιτυχία και είχε εμπιστευτεί το ταλέντο του Πέτρου Φιλιππίδη για ένα επεισόδιο που έμεινε να είναι από τα πιο χαρακτηριστικά της σειράς.
Ο νεαρός Πέτρος άρεσε στους τηλεθεατές του πήγαινε το γυαλί και συνέχιζε να κρατά τους καθηλωμένους στα άγουρα βήματα της ιδιωτικής τηλεόρασης καθηλωμένους.
Είχε προηγηθεί μια δεκαετία περίπου στο θέατρο και η ανοδική πορεία του νεαρού τότε Πέτρου Φιλιππίδη προδιαγραφόταν λαμπρή. Οι θεατρικές επιτυχίες διαδέχονταν η μία την άλλη, η Επίδαυρος αποτέλεσε ένα τεράστιο κεφάλαιο όχι μόνο της καριέρας του αλλά και της ζωής του, ενώ μέχρι και προχθές το όνομα του ήταν συνώνυμο με το θέατρο της πλατεία Καρύτση, το Μουσούρη.
Ο άνθρωπος που έφθασε στην κορυφή καθιερώθηκε στον κόσμο και αποκαθηλώθηκε με τις «άσεμνες» και «ανήθικες» (όπως του καταλογίζουν) πολλές γυναίκες που συνεργάστηκαν μαζί του συμπεριφορές που ξεπερνούσαν τα εσκαμμένα…
Η On-Time σε αυτό το αφιέρωμα σας παρουσιάζει καρέ-καρέ την πορεία του από τα στενά Σοφοκλέους όπου μεγάλωσε, το θέατρο που πήγαινε με την μητέρα του όταν ήταν μικρός και τον μαγνήτισε, η πρώτη του επαφή με τον Κουν, τον πρώτος του ρόλο με το…τουμπερλέκι του αλλά και αποκορύφωση με το 50-50.
Είχε κατακτήσει τα πάντα και όμως τα έχασε όλα… Τόσα χρόνια καριέρας και επιτυχιών στοιβάχτηκαν κάτω από καταγγελίες επίσημες επώνυμες αλλά και δεκάδες υπονοούμενα σε post σε social media.
Η απόρριψη, ο πρώτος ρόλος με το τουμπερλέκι, ο Λεωνίδας Τριβιζάς και ο Κουν
«Λίγο πριν τελειώσω το σχολείο αποφάσισα πως θα γίνω ηθοποιός. Το 1980 με πήγε τότε μια φίλη μου στου Κουν. Είχα πάει απροετοίμαστος. Εννοείται ότι με έκοψε. Για να μην κάθομαι πήγα στην σχολή Σταυράκου και έκανα σκηνοθεσία για τρία χρόνια και παράλληλα πήγαινα και στο ωδείο Αθηνών γιατί τότε ασχολιόμουν με τη μουσική με συγκροτήματα. Στην συνέχεια έκανα μια περιοδεία με τον θίασο της Αθήνας. Ήταν ο θίασος ο οποίος ίδρυσε το θέατρο αμόρε. Στην περιοδεία εγώ τότε δούλεψα σα μουσικός διότι ο Σταύρος ο Ντουφεξής που σκηνοθετούσε ήθελε έναν μουσικό να παίξει τουμπερλέκι εκεί ήταν και ο πρώτος μου ρόλος. Ωστόσο το προηγούμενο εξάμηνο φοιτούσα στη σχολή του Λεωνίδα Τριβιζά. Εκεί είχα καθηγητή τον Νίκο τον Καμτσή. Με τα κομμάτια που έκανα στον Τριβιζά έδωσα εξετάσεις στο Τέχνης και στο Εθνικό, πέρασα και στις δύο σχολές αλλά πήγα στον Κουν», είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξη του στο Ενώπιος Ενωπίω και στον Νίκο Χατζηνικολάου πρόσφατα και συγκεκριμένα στις 4 Ιανουαρίου του 2021. Μάλλον επρόκειτο για την τελευταία του συνέντευξη σύμφωνα με την τροπή που έχουν πάρει τα γεγονότα μετά από τις καταγγελίες σε βάρος του.
Η ζωή του στο σανίδι
Ο Πέτρος Φιλιππίδης πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις αρχαίου δράματος σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν και του Γιώργου Λαζάνη, πέρασε από το θίασο «Εποχή» και το 1990 άρχισε η συνεργασία του με πολλούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου. Σταθμός για τον ίδιο, αλλά και για το κοινό της Αθήνας είναι η παράσταση «Στο Τσακ», 1990 – 91, στο «Μουσούρη» με έναν μοναδικό θίασο και τον ίδιο να αποθεώνεται κάθε βράδυ ως Χένρυ Μόργκαν. Η ίδια επιτυχία συνεχίζεται και την επόμενη χρονιά στο «ΔΙΑΝΑ» με το έργο «Τα Πάνω-Κάτω» σε σκηνοθεσία Γ. Κιμούλη. Συνεχίζει να εμπλουτίζει το βιογραφικό του με λαμπρά έργα και εντυπωσιακές παραστάσεις. «Αταίριαστο Ζευγάρι», «Ξενοδοχείο ο Παράδεισος», «Μαύρη Κωμωδία», «Περιμένοντας τον Γκοντο, «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες», «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο», «Βάτραχοι», «Όρνιθες», «Οι Ηλίθιοι», «Ο Επιθεωρητής», «Ψέμα στο Ψέμα», «Ο Μπακαλόγατος, «Ιππής», «Απατεώνες και Τζέντλεμεν», «Υπηρέτης με δύο Αφεντικά». Για κάθε θεατρόφιλο ήταν επιβεβλημένη η επίσκεψη στα θέατρα όπου ο Πέτρος Φιλιππίδης εμφανιζόταν. Η πορεία του βασισμένη στο ταλέντο του αλλά και σε σωστές κινήσεις τον καθιέρωσαν στο κοινό.
Το «Κλειδί» και οι «Διαπλεκόμενοι»
Το 1994 ο Πέτρος Φιλιππίδης συστήνει στο κοινό τα κορίτσια του από την συχνότητα του Mega. Μια σειρά που μπορεί να κράτησε δύο σεζόν αλλά δεν ήταν και κάτι το ιδιαίτερο με αποτέλεσμα να χωρίσουν οι δρόμοι του με το Mega.
Βρήκε τηλεοπτική στέγη στο Star και μαζί με τον Γιώργο Γαλίτη και τον Γιώργο Λέφα παρουσίαζαν μια σατιρική εκπομπή τους «Διαπλεκόμενους» το 1997.
Η παρέα των «Διαπλεκόμενων» σχολίαζε, στα σκετσάκια για τον Κώστα Σημίτη και την σύζυγό του Δάφνη, το… μόριο του τότε πρωθυπουργού και για αυτό το λόγο επιβλήθηκε τότε στον σταθμό ένα πολύ μεγάλο πρόστιμο.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης όμως έψαχνε ένα σήριαλ για να «τρυπώσει» και να βρει ένα πεδίο δράσης για την υποκριτική του και σκηνοθετική του δεινότητα. Ώσπου βρήκε το «Κλειδί».
Συγκεκριμένα η σειρά «Κλειδί» έκανε πρεμιέρα στις 26 Ιανουαρίου του 2000 στο Star Channel.
Το σενάριο της σειράς έγραψε ο Λευτέρης Καπώνης. Τη σκηνοθεσία της σειράς επιμελήθηκαν ο Πέτρος Φιλιππίδης και ο Βαγγέλης Λαρίσης ενώ την παραγωγή της σειράς έκανε ο Γιάννης Καραγιάννης.
Εκεί ο Πέτρος Φιλιππίδης υποδύεται τον Ανδρέα ένα χαμηλόμισθο υπάλληλος μίας εταιρίας που έχει ένα μικρό διαμέρισμα κοντά σε αυτή. Όταν ο προϊστάμενος του ζητάει το κλειδί του διαμερίσματος του με το πρόσχημα ότι θέλει να ξεκουράζεται το μεσημέρι, στην πραγματικότητα για να πηγαίνει με την ερωμένη του, η ζωή του Ανδρέα αλλάζει. Το κλειδί γίνεται το μυστικό της ανόδου του. Η σειρά πήγε για 2 σεζόν.
Από το «Εφάπαξ» στη καλή του μοίρα το 50 -50
Στις 30 Νοεμβρίου του 2001 ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε κατακτήσει μια ακόμη απρόσιτη και δύσβατη κορυφή. Το «Εφάπαξ» που πρωταγωνιστούσε έκανε πρεμιέρα στην Μεγάλη Οθόνη. Η νέα δεκαετία του προμήνυε τους οιωνούς για το τι θα επακολουθούσε.
Τέσσερα χρόνια αργότερα μια από τις σειρές που κατέκτησαν τις διαχρονικές συνειδήσεις του τηλεοπτικού κοινού το 50-50 προβλήθηκε από την συχνότητα του Mega με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη όπου υποδυόταν τον ιδιόρρυθμο μα χιουμοριστικό χαρακτήρα του Νικηφόρου.
Και στην συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου πριν από ένα μήνα αλλά και στην Ανατροπή του Γιάννη Πρετεντέρη παλιότερα είχε δηλώσει πως δεν τον είχαν υπολογίσει αρχικά να συμμετέχει σε αυτή την σειρά. Και μάλιστα και στις δύο συνεντεύξεις του εξιστορεί πως από ένα τυχαίο γεγονός βρέθηκε την κατάλληλη στιγμή μπροστά σε ένα τηλεφώνημα και η ιστορία γράφτηκε.
«Στο 50-50 δεν ήταν να παίξω εγώ. Ήταν για άλλον γραμμένο Και έτυχε να ακούσω μια συζήτηση στο καμαρίνι μου, γιατί τότε παίζαμε το «Ψέμα στο Ψέμα» με τον Παύλο (σ.σ Χαϊκάλη) και τον άκουσα να μιλάει με έναν από τους συγγραφείς της σειράς. Ρωτάω λοιπόν τον Παύλο και τον Βασίλη τον Ρίσβα, «τι λέτε» και μου αποκρίνεται ο Βασίλης, «μιλάμε για ένα σήριαλ αλλά δεν είναι για εσένα». Του λέω μπορώ να το δω, το διάβασα και την άλλη ημέρα του είπα ότι ήθελα να παίξω και εγώ σε αυτό», είχε πει ο Πέτρος Φιλιππίδης.
Η απήχηση που είχε το 50-50 ήταν (και είναι μέχρι και σήμερα) εντυπωσιακοί. Τρεις μεσήλικες άντρες που συμπεριφέρονται ως αιώνιοι έφηβοι και πίνοντας τσίπουρο και ωραίους μεζέδες μοιράζονται τους καημούς τους που δεν είναι άλλοι από τις γυναίκες τους. Η σειρά αυτή ανέβασε όλους τους συντελεστές της, πόσο μάλλον τον ήδη καταξιωμένο Πέτρο Φιλιππίδη. Και αυτή την φορά η ευκαιρία δεν πήγε χαμένη. Όταν τελείωσε ο α’ κύκλος την επόμενη σεζόν προβλήθηκε από το Mega το «Αν υπήρχες θα σε χώριζα»μια νερόβραστη πρόταση που δεν θυμάται κανείς.
Εκείνη την περίοδο στο Μουσούρη είχε ανεβάσει τον Μπακαλόγατο και αποφασίζει να κάνει κινηματογράφο. Έτσι το 2008 σιδερώνει ξανά την στολή του αστυνομικού και αναβιώνει τον «Ηλία του 16ου». Μια επιτυχία μεγάλη που οι εισπράξεις ρευστοποίησαν την απήχηση του κόσμου. Ο Χατζηχρήστος μια δύσκολη και απαιτητική θεατρική προσωπικότητα είχε αποδοθεί πλήρως από τον Φιλιππίδη ο οποίος μάλιστα είχε προσθέσει και δικά του κομμάτια και είχε προσαρμόσει τους ρόλους πάνω του, τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο.
Εκείνη την χρονιά με τον Γιάννη Μπέζο δοκίμασαν να συνυπάρξουν στην TV από την συχνότητα του Alpha κάνοντας ένα ζευγάρι GAY. Παρά τις υψηλές προσδοκίες σταθμού και συντελεστών για το «Μη με σκας» τελικά «έσκασε» και δεν προχώρησε.
Την επόμενη χρονιά υποδύθηκε τον Λάκη το Γλυκούλη μια σειρά ανιαρή αλλά κάθισε πάνω στις προηγούμενες επιτυχίες του και σημείωνε κάποια αξιόλογα νούμερα τηλεθέασης. Ώσπου ήρθε και ο δεύτερος και ο τρίτος κύκλος του 50-50 και η επιτυχία συνεχίστηκε με την ίδια συνταγή. «Το Βασίλη φέρνε» είχε γίνει σύνθημα προς όλους τους σερβιτόρους της Ελλάδας δείγμα της δυναμικής της σειράς.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης ένιωθε πως μπορούσε να κάνει παράλληλα και με το θέατρο, κινηματογράφο ξανά και έτσι ήρθαν στο λευκό μεγάλο πανί, δύο ακόμη ταινίες , «Μια φορά με ένα μωρό» το 2011 και «Ο Ακάλυπτος» το 2013.
Ο επίλογος με τον Πλάτανο
Ο επίλογος σε αυτήν την μεγάλη και ζηλευτή καριέρα έγινε με μια ψυχρή ανακοίνωση από το Γραφείου Τύπο της Δημόσιας Τηλεόρασης που τον άφηνε εκτός από το Χαιρέτα μου τον Πλάτανο όπου εμφανιζόταν φέτος.
«Λόγω της αυτονόητης ευαισθησίας που οφείλει να επιδεικνύει η Δημόσια Τηλεόραση, ο ηθοποιός για τον οποίο έχουν υποβληθεί επώνυμες καταγγελίες προς έλεγχο στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, από σήμερα δεν θα μετέχει πλέον στα γυρίσματα της σειράς». Και με αυτή τη φράση φαίνεται να καταρρέει ένα οικοδόμημα που όμοιο του δεν υπάρχει.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης κατέκτησε κορυφές και άφησε το δικό του αποτύπωμα σε θέατρο, τηλεόραση και κινηματογράφο αλλά οι καταγγελίες που τον βαραίνουν επισκίασαν το έργο του και η αυλαία έπεσε για έναν μεγάλο καλλιτέχνη χωρίς να ακουστεί ο παραμικρός ήχος από χειροκρότημα.