Ο Τομ Κρουζ ως Maverick απογειώθηκε μετά από 36 ολόκληρα χρόνια και προκάλεσε αίσθηση στην παγκόσμια αγορά του κινηματογράφου. Μια τόσο επιτυχημένη ταινία όπως το Top Gun ήθελε την δεύτερη έκδοση της και φαίνεται αυτή να προήλθε στο κατάλληλο timing.

Βέβαια η συζήτηση που έχει ξεκινήσει στα πηγαδάκια των οπαδών της 7ης Τέχνης είναι αν κάποιες κλασικές ταινίες που γυρίστηκαν και παίχτηκαν κατά -τη μαγική κατά πολλούς- δεκαετία του 80 αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία.

Εμείς σήμερα στο Πινάκιο φανταζόμαστε την συνέχεια μεγάλων ταινιών που έσπασαν ταμεία και άφησαν εποχή και νιώθουμε την ανάγκη να τις μοιραστούμε μαζί σας.

Να θυμούνται οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νεότεροι

Βέβαια από την άλλη πλευρά μπορεί να πουν κάποιοι πως έμειναν κλασικές γιατί ήταν μοναδικές. Όμως στην φαντασία και στον κινηματογράφο όλα επιτρέπονται. Και ίσως τα sequel είναι αυτά που φέρνουν ξανά στο προσκήνιο προηγούμενο και το γνωρίζουν από κοντά και οι νέες γενιές.

Γέφυρα

Για παράδειγμα στο top gun που παίζεται αυτή την στιγμή στους κινηματογράφους υπάρχουν σκηνές από την πρώτη ταινία που απαντούν σε κάποιον ο οποίος δεν την έχει δει ποτέ. Και όντως μπορεί ανάμεσα στο κοινό να υπάρχουν παιδιά 13 ετών που να μην έχει τύχει να δουν τον Maverik να πετάει για πρώτη φορά. Τι λέτε πάμε να δούμε ταινίες που θα θέλαμε να δούμε την συνέχεια τους μετά από 3

9 ½ εβδομάδες

Δεκαετία του 80 και η πιο εμπορική ταινία, που έσπασε ταμπού και στερεότυπα δεν ήταν άλλη από τις 9 ½ εβδομάδες/

Η ταινία 9/2 εβδομάδες προβλήθηκε το 1986 και αμέσως οι δύο πρωταγωνιστές της έγιναν γνωστοί παγκοσμίως. Η ταινία ήταν πολύ προχωρημένη για τα δεδομένα της εποχής και άνοιξε τον δρόμο για την προβολή ανάλογων ταινιών.
Μα καμιά ποτέ δεν την ξεπέρασε…


“9 1/2 Εβδομάδες”. Η ταινία που νομιμοποίησε τα ερωτικά φετίχ. Η Κιμ Μπάσιντζερ είχε προβλήματα με τον σύζυγό της, αν και η καριέρα της απογειώθηκε.

Η ταινία 9/2 εβδομάδες προβλήθηκε το 1986 και αμέσως οι δύο πρωταγωνιστές της έγιναν γνωστοί παγκοσμίως. Η ταινία ήταν πολύ προχωρημένη για τα δεδομένα της εποχής και άνοιξε τον δρόμο για την προβολή ανάλογων καυτών ταινιών τα επόμενα χρόνια.

Κράμερ εναντίον Κράμερ

Κράμερ εναντίον Κράμερ είναι αμερικανική δραματική ταινία παραγωγής 1979 σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Μπέντον. Το σενάριο έγραψε ο ίδιος και είναι βασισμένο στο βιβλίο του Έιβερι Κόρμαν. Πρωταγωνιστούν οι Ντάστιν Χόφμαν και Μέριλ Στριπ.

Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού και τον αντίκτυπο που έχει το διαζύγιό τους στο περιβάλλον τους και ιδιαίτερα στο μικρό τους γιο.

Η ταινία κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους των Ηνωμένων Πολιτειών στις 19 Δεκεμβρίου 1979. Έγινε μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, με τις εισπράξεις στην Αμερική να φτάνουν τα 106,2 εκατομμύρια δολάρια. Έλαβε 9 υποψηφιότητες για Όσκαρ και στην 52η Απονομή των Βραβείων κέρδισε 5 χρυσά αγαλματίδια, ανάμεσά τους για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α’ Ανδρικού Ρόλου και Β’ Γυναικείου Ρόλου για τους Χόφμαν και Στριπ αντίστοιχα και Διασκευασμένου Σεναρίου.

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών είναι αμερικανική δραματική ταινία, παραγωγής 1989, σε σκηνοθεσία Πίτερ Γουίαρ και σε σενάριο του Τομ Σούλμαν. Η ταινία διαδραματίζεται στην αριστοκρατική και συντηρητική Ακαδημία Γουέλτον στο Βερμόντ το 1959 και αφηγείται την ιστορία ενός καθηγητή που εμπνέει τους μαθητές του διδάσκοντάς τους ποίηση. Πρωταγωνιστούν οι Ρόμπιν Γουίλιαμς, Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ, Ίθαν Χοκ, Τζος Τσαρλς και Γκέιλ Χάνσεν.

Η ταινία έλαβε πολύ καλές κριτικές, έγινε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, κερδίζοντας εκείνο του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Ο ντροπαλός Τοντ Άντερσον πηγαίνει στην Ακαδημία Γουέλτον, όπου ο μεγαλύτερός του αδερφός είχε αριστεύσει. Ο συγκάτοικός του, Νιλ, αν και πολύ έξυπνος και δημοφιλής, δέχεται μεγάλη πίεση από τον υπερπροστατευτικό πατέρα του.

Οι δυο τους, μαζί με άλλους φίλους τους, γνωρίζουν τον καινούριο δάσκαλο αγγλικών, τον Καθηγητή Κίτινγκ. Ο Κίτινγκ, ο οποίος είχε φοιτήσει στην Ακαδημία Γουέλτον, τους συστήνει στην άτυπη μυστική λέσχη λογοτεχνίας «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών». Εκεί ο Κίτινγκ θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να πάνε κόντρα στο σύστημα και να είναι σοφοί και όχι ηλίθιοι όταν θα διαμαρτύρονται εναντίον του. Ο καθένας από τα παιδιά θα το κάνει με τον δικό του τρόπο, και η ζωή τους θα αλλάξει για πάντα.

Πέτα τη μαμά από το τρένο

Το Πέτα τη μαμά από το τρένο είναι μια αμερικανική μαύρη κωμωδία παραγωγής 1987 που σκηνοθέτησε και στην οποία πρωταγωνιστεί ο Ντάνι ντε Βίτο. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης οι Μπίλι Κρίσταλ και Αν Ράμσεϊ, ενώ σε δεύτερους ρόλους εμφανίζονται οι Ρομπ Ράινερ, Μπράντφορντ Μαρσάλις, Κιμ Γκράιστ και Κέιτ Μάλγκριου.

Ο τίτλος προέρχεται από το επιτυχημένο τραγούδι της Πάτι Πέιτζ (1956) Mama from the Train (A Kiss, A Kiss). Η ταινία βασίστηκε στο ψυχολογικό θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ Ο άγνωστος του εξπρές (1951), σκηνές από το οποίο υπάρχουν και στην ίδια την ταινία.

Η ταινία έλαβε ανάμεικτες κριτικές, αλλά είχε εμπορική επιτυχία. Η Αν Ράμσεϊ διακρίθηκε για την ερμηνεία της ως αυταρχική κυρία Λιφτ κερδίζοντας βραβείο Saturn, ενώ ήταν και υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου.

Ο μυθιστοριογράφος Λάρι Ντόνερ (Μπίλι Κρίσταλ) υποφέρει από απώλεια έμπνευσης λόγω της δυσαρέσκειάς του με την πρώην σύζυγό του Μάργκαρετ (Κέιτ Μάλγκριου), η οποία πήρε όλα τα εύσημα για το βιβλίο του το οποίο παρουσίασε ως δικό της, ενώ ο Λάρι, που αγωνίζεται να τα βγάλει πέρα, παίρνει διδάσκει λογοτεχνία σε δημόσιο κολέγιο. Ο Όουεν Λιφτ (Ντάνι ντε Βίτο) είναι ένας συνεσταλμένος μεσήλικας που εξακολουθεί να ζει με την υπερβολικά σκληρή μητέρα του (Αν Ραμσεϊ). Ο Όουεν ονειρεύεται να σκοτώσει τη μητέρα του, αλλά δεν μπορεί να βρει το κουράγιο να πραγματοποιήσει την επιθυμία του. Ως μαθητής στην τάξη του Λάρι, ο Όουεν ακολουθεί τη συμβουλή του Λάρι να δει μια ταινία του Χίτσκοκ για να αποκτήσει εικόνα για την ανάπτυξη της πλοκής στις υποθέσεις δολοφονίας. Βλέπει τον Άγνωστο του εξπρές, όπου δύο άγνωστοι συνωμοτούν για να δολοφονήσουν ο ένας αυτόν που θέλει ο άλλος, θεωρώντας ότι η έλλειψη σύνδεσής τους με το θύμα θα τους εξασφαλίσει θεωρητικά το τέλειο άλλοθι . Έχοντας ακούσει τον Λάρι να εύχεται δημόσια τον θάνατο της πρώην συζύγου του, ο Όουεν σχεδιάζει να σκοτώσει τη Μάργκαρετ, πιστεύοντας ότι ο Λάρι, σε αντάλλαγμα, θα σκοτώσει τη δική του μητέρα.

Ο Όουεν παρακολουθεί τη Μάργκαρετ στη Χαβάη και μπαίνει σε ένα κρουαζιερόπλοιο με το οποίο εκείνη πηγαίνει να υπογράψει το βιβλίο της, σχεδιάζοντας να την πετάξει στη θάλασσα. Ο Όουεν επιστρέφει από τη Χαβάη για να ανακοινώσει στον Λάρι τον θάνατο της Μάργκαρετ και ότι ο Λάρι του «χρωστάει» τη δολοφονία της μητέρας του, αλλιώς θα ενημερώσει την αστυνομία ότι ο Λάρι ήταν ο δολοφόνος. Επειδή έχει περάσει την προηγούμενη νύχτα πίνοντας μόνος του σε μια παραλία τις ώρες της εξαφάνισης της Μάργκαρετ, ο Λάρι πανικοβάλλεται γιατί του λείπει το άλλοθι. Αυτό, μαζί με ένα ρεπορτάζ που λέει ότι η αστυνομία υποπτεύεται δολοφονία, πείθει τον Λάρι ότι είναι ο βασικός ύποπτος. Αποφασίζει να μείνει με τον Όουεν και τη μητέρα του σε μια προσπάθεια να κρυφτεί από την αστυνομία. Ο Λάρι γνωρίζει την κυρία Λιφτ, αλλά παρά τη σκληρή συμπεριφορά της προς αυτόν, αρνείται να τη σκοτώσει. Τελικά, όταν η κυρία Λιφτ οδηγεί τον Όουεν στα άκρα, ο Λάρι τελικά υποχωρεί και συμφωνεί να διαπράξει τη δολοφονία.

Μετά από δύο ανεπιτυχείς προσπάθειες, ο Λάρι φεύγει από το σπίτι των Λιφτ όταν η κυρία Λιφτ τον αναγνωρίζει ως ύποπτο από ένα ρεπορτάζ για την εξαφάνιση της πρώην συζύγου του. Επιβιβάζεται σε ένα τρένο για το Μεξικό όπου, παραδόξως, τον συνοδεύουν ο Όουεν και η κυρία Λιφτ για να μην χρειαστεί να πουν ψέματα για αυτόν. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η υπομονή του Λάρι με την κυρία Λιφτ τελειώνει επιτέλους, όταν εκείνη επιμένει να του δίνει σωστές συμβουλές για τη συγγραφή. Την ακολουθεί με σκοπό να τη σκοτώσει, αλλά ο Όουεν αρχίζει να ξανασκέφτεται το ενδεχόμενο να σκοτώσει τη μητέρα του και τον κυνηγά. Στον αγώνα που ακολουθεί, η κυρία Λιφτ κρέμεται από το τρένο αλλά ο Όουεν και ο μετανοημένος Λάρι τη σώζουν. Η κυρία Λιφτ είναι ευγνώμων στον γιο της που την έσωσε, αλλά δεν εκτιμά τη βοήθεια του Λάρι και τον κλωτσά, με αποτέλεσμα να χάσει την ισορροπία του και να πέσει στις γραμμές του τρένου.

Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του στο νοσοκομείο, ο Λάρι ανακαλύπτει ότι η Μάργκαρετ είναι ακόμα ζωντανή. Είχε πέσει στη θάλασσα κατά λάθος και σώθηκε από έναν Πολυνήσιο ψαρά, τον οποίο αποφάσισε να παντρευτεί. Προς μεγάλη του ενόχληση, ο Λάρι μαθαίνει ότι η Μάργκαρετ σχεδιάζει να πουλήσει τα δικαιώματα αυτής της ιστορίας έναντι 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων. Με τη συμβουλή ενός συναδέλφου, ο Λάρι επιλέγει να απαλλαγεί από την εμμονή του με την πρώην σύζυγό του, να επικεντρωθεί στη ζωή του και να γράψει για όσα του συνέβησαν πρόσφατα, γεγονός που τον απελευθερώνει από την έλλειψη έμπνευσης.

Έναν χρόνο αργότερα, ο Λάρι τελείωσε ένα μυθιστόρημα βασισμένο στις εμπειρίες του με τον Όουεν και την κυρία Λιφτ με τίτλο Πέτα τη μαμά από το τρένο. Ο Όουεν τον επισκέπτεται και τον ενημερώνει ότι η μητέρα του έχει πεθάνει (αλλά από φυσικά αίτια) και ότι εκείνος θα πάει στη Νέα Υόρκη για την κυκλοφορία του δικού του βιβλίου. Δυστυχώς για τον Λάρι, ο Όουεν αποκαλύπτει ότι και το δικό του βιβλίο αφορά τις κοινές τους εμπειρίες. Νομίζοντας ότι το βιβλίο του έχει αντιγραφτεί για μία ακόμα φορά, ο εξαγριωμένος Λάρι πάει να τον πνίξει, αλλά σταματά όταν ο Όουεν του δείχνει ότι αυτό που έγραψε είναι ένα εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο που ονομάζεται

Η μαμά, ο Όουεν και ο Λάρι, ο φίλος του Όουεν, στο οποίο η πλοκή αλλάζει δραστικά ώστε να είναι κατάλληλο για παιδιά. Μήνες αργότερα, ο Λάρι, ο Όουεν και η φίλη του Λάρι, Μπεθ (Κιμ Γκράιστ) κάνουν μαζί διακοπές στη Χαβάη, αναλογιζόμενοι το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου του Λάρι. Τα βιβλία του Λάρι και του Όουεν έχουν γίνει πλέον μπεστ σέλερ, ενώ οι δυο τους είναι επιτυχημένοι συγγραφείς αλλά και στενοί φίλοι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ