Φοιτούν στην Γ΄Λυκείου στο ΓΕΛ Ν. Βύσσας Έβρου και αγαπούν και οι τρεις τους τα μαθηματικά. Η αγάπη τους αυτή τους έχει οδηγήσει ένα βήμα πριν την Ευρώπη. Ο λόγος για τους μαθητές Παναγιώτη Αραμπατζή, Κυριάκο Ευχετζή και Χρήστο Καλογιαννίδη, οι οποίοι πριν λίγο καιρό απέσπασαν το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Στατιστικής, τώρα ακονίζουν τα μυαλά τους και τα μολύβια τους για να αναμετρηθούν με Ευρωπαίους συμμαθητές τους, στα μαθηματικά και την στατιστική. Αρχιτέκτονας της προσπάθειας των παιδιών είναι η μαθηματικός τους κα. Κική Γιαννάτου.
Η εκπαιδευτικός και οι μαθητές της μιλούν στο Πινάκιο για την μεγάλη πρόκληση και παράλληλα ζητούν ώθηση από τον κόσμο για να πραγματοποιήσουν ένα όνειρο που φαντάζει άπιαστο, το δικαίωμα της συμμετοχής στις ευρωπαϊκές αίθουσες. Πριν διαβάσετε την συνέντευξη τους δώστε τους το διαβατήριο κάνοντας like στο βίντεο στο βίντεο που έφτιαξαν εδώ

Κική Γιαννάτου: Η επιτυχία των παιδιών μας είναι ένας άθλος!

Οι μαθητές σας απέσπασαν την πρώτη θέση στον  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Στατιστικής και τώρα διεκδικούν μια ακόμη κορυφή. Την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον αντίστοιχο διαγωνισμό σε ευρωπαϊκό επίπεδο Πως νιώθει η εκπαιδευτικός για τους μαθητές της;

Φέτος κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες με τα σχολεία μας να είναι κλειστά κατά το μεγαλύτερο διάστημα του διαγωνισμού, η επιτυχία των παιδιών μας είναι ένας άθλος! Είμαι πολύ συγκινημένη, χαρούμενη και περήφανη για τους μαθητές μας που κατάφεραν να κάνουν ένα μικρό δημόσιο σχολείο να διακριθεί σε Πανελλαδικό επίπεδο και να προσφέρουν σε όλους μας χαμόγελα ευτυχίας και αισιοδοξίας στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε. Ο Ευρωπαϊκός διαγωνισμός είναι μια πρόκληση για την ομάδα μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι, πιστεύουμε στη δουλειά μας και θέλουμε πολύ να τα καταφέρουμε και να εκπροσωπήσουμε επάξια τη χώρα μας!

Πώς εμπνεύσατε τα παιδιά από να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό;

Είναι η δεύτερη συνεχής χρονιά που συμμετέχουμε ως σχολείο στο διαγωνισμό με τα ίδια παιδιά. Πέρσι καταφέραμε να λάβουμε την 5η θέση σε εθνικό επίπεδο. Η φετινή μας συμμετοχή που έφερε την ομάδα μας στην 1η θέση προέκυψε μετά από πολύ σκληρή δουλειά και την πεποίθηση ότι μπορούμε να τα πάμε ακόμη καλύτερα.

Οι σχέσεις εμπιστοσύνης που αναπτύσσονται ειδικά στα σχολεία με λίγους μαθητές όπως είναι το δικό μας, βοηθούν πολύ στη μεταξύ μας συνεργασία. Πέρα από την κλίση των τριών μαθητών στα Μαθηματικά που βοήθησε στο εγχείρημά μας, για μένα είχε πολύ μεγάλη σημασία να ζήσουν αυτή την απίστευτη εμπειρία, γιατί τους δόθηκε η δυνατότητα να καλλιεργήσουν δεξιότητες σε όλα τα επίπεδα και να πιστέψουν ακόμη περισσότερο στον εαυτό τους.

Για να διεκδικήσουν το ευρωπαϊκό εισιτήριο τι χρειάζεται να γίνει και πως ο κόσμος μπορεί να βοηθήσει;

Οι 5 πρώτες ομάδες του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού συμμετέχουν στη γ΄ φάση με μία νέα εργασία που υλοποίησαν από τις 18/3/2021-08/04/2021, προκειμένου οι 2 από αυτές να λάβουν μέρος στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό. Οι μαθητές μας κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα βίντεο 2 λεπτών στην αγγλική γλώσσα με θέμα: «Πληροφόρηση και παραπληροφόρηση: Οι επίσημες στατιστικές σε έναν κόσμο που ξεχειλίζει από δεδομένα».

Η 1η ομάδα που θα προκριθεί θα ψηφιστεί με ηλεκτρονική ψηφοφορία από το κοινό και η 2η από την Επιτροπή Αξιολόγησης.

Μπορεί λοιπόν ο κόσμος να  στηρίξει την προσπάθεια των παιδιών μας πατώντας ένα “like” στο YouTube κάτω από το βίντεο που δημιούργησαν:

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί από τη Δευτέρα 12 Απριλίου έως την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021.

Τι θα σήμαινε για τα παιδιά η παρουσία τους στον ευρωπαϊκό μαθηματικό διαγωνισμό;

Οι μαθητές μας είναι ήδη κερδισμένοι και μόνο που έφτασαν στο σημείο αυτό. Η ευκαιρία όμως να εκπροσωπήσουν τη χώρα τους στην Ευρώπη είναι μοναδική και μόνο περηφάνεια μπορεί να τους γεμίσει. Μια τέτοια πρόκριση σηματοδοτεί ταυτόχρονα τη δικαίωση των κόπων τους, γιατί έχουν προσπαθήσει πολύ σκληρά από τις 20 Ιανουαρίου που ξεκίνησε ο διαγωνισμός μέχρι και σήμερα. Πρόκειται για παιδιά της Γ΄ Λυκείου με αυξημένες υποχρεώσεις, λόγω της προετοιμασίας τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο επιδιώκοντας να διακριθούν με τις εργασίες που εκπονήσαν. Αν τα καταφέρουμε, το ταξίδι θα συνεχιστεί και θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μια νέα εμπειρία που θα τους προσφέρει ακόμη περισσότερα ερεθίσματα. Κάτι τέτοιο έχει ιδιαίτερη αξία αν σκεφτεί κανείς ότι ζούμε σε μία ακριτική περιοχή με πολλές δυσκολίες.

Τα μαθηματικά είναι ο ορισμός  της δομής της σκέψης του ανθρώπου;

Τα μαθηματικά συντελούν στην ανάπτυξη της λογικής, κριτικής και αφαιρετικής σκέψης. Βοηθούν στο να κάνουμε παραγωγικούς συλλογισμούς, προκειμένου να καταλήξουμε στο ζητούμενο. Η ώθηση στη δομημένη σκέψη μπορεί να αξιοποιηθεί γενικότερα στη ζωή μας, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ιεραρχούμε τις υποχρεώσεις, τις προτεραιότητες, τα θέλω μας.

Πώς είναι να διδάσκετε σε ένα από το βορειότερα χωριά της Ελλάδας και οι μαθητές σας να διεκδικούν μια ευρωπαϊκή μαθητική εμπειρία με όχημα το δικό σας μάθημα;

Το σχολείο μας στελεχώνεται κυρίως από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως είμαι κι εγώ. Οι περισσότεροι συνάδελφοι βρισκόμαστε μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας μας κι αυτό από μόνο του είναι πολύ δύσκολο. Παρά όμως τις αντίξοες συνθήκες αγαπάμε πολύ τη δουλειά μας και θέλουμε να προσφέρουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε στα παιδιά.

Βλέποντας τους μαθητές και τις μαθήτριές σου να προοδεύουν αισθάνεσαι πως συνέβαλες σε ένα βαθμό, ώστε να τους βοηθήσεις στο να ανοίξουν τα φτερά τους. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ηθική ικανοποίηση από το να συνεισφέρεις ώστε οι νέοι άνθρωποι να αγαπήσουν το μάθημα που τους διδάσκεις, πόσο μάλλον να καταφέρουν να διακριθούν στον τομέα αυτό.

“Τα μαθηματικά μας άνοιξαν νέους δρόμους”

Περιμένατε ότι η στατιστική και τα μαθηματικά θα σας άνοιγαν δρόμους που δεν είχατε φανταστεί;

Είναι γεγονός ότι οι ευκαιρίες που είχαμε μέχρι τώρα δεν ήταν τέτοιες  που να μας επέτρεπαν  να φανταστούμε ότι θα διακρινόμασταν σε έναν πανελλήνιο διαγωνισμό και μάλιστα τόσο εξειδικευμένο.  Πάντα είχαμε μια κλίση στα μαθηματικά, οπότε την στιγμή που μας  δόθηκε η δυνατότητα , την είδαμε ως ευκαιρία να ορθώσουμε το ανάστημά μας μπροστά σε σχολεία του κέντρου ή ιδιωτικά που έχουν πολύ περισσότερες υποδομές και προοπτικές. Και τα καταφέραμε!

Θα μας μιλήσετε λίγο για το βίντεο, ποια είναι η φιλοσοφία του και αποσκοπείτε;

Με το βίντεο μας είχαμε ως σκοπό να κινήσουμε το ενδιαφέρον των θεατών και  να τους  ενημερώσουμε για το φαινόμενο της παραπληροφόρησης  το οποίο είναι  συχνό στην εποχή μας. Καθημερινά βιώνουμε ένα καταιγισμό πληροφοριών γι αυτό και είναι σημαντικό να δούμε τους τρόπους που μπορούμε να προστατευτούμε από αυτήν την κατάσταση. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ευρωπαϊκού  διαγωνισμού απευθυνόμαστε σε συνομήλικούς μας  και  γι΄ αυτό  προσπαθήσαμε να κρατήσουμε μία εύθυμη διάθεση στο βίντεο και ταυτόχρονα να είναι κατανοητό και να περιέχει σαφή μηνύματα.

Ο κόσμος πως μπορεί να σας στηρίξει και αν το κάνει θα σας ωθήσει σε έναν στόχο που αποτελεί όνειρο ζωής;

Ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος μπορεί να μας στηρίξει είναι σχετικά απλός, αρκεί μόνο να αναζητήσει στο YouTube ΕΛΣΤΑΤ και στα πρώτα τρία αποτελέσματα εμφανίζεται το βίντεο με την επωνυμία BYSSATEAM. Έπειτα θα πρέπει να μπει κανείς στο βίντεο και να πατήσει το κουμπί του like μόνο μία φορά, ώστε να μας ψηφίσει.

Για να καταχωρηθεί η ψήφος,  ο χρήστης θα πρέπει  να έχει συνδεθεί με το λογαριασμό του email του. Αν δεν είναι ήδη συνδεδεμένος τη στιγμή που θα πατήσει το like θα του εμφανιστεί το κουμπί της σύνδεσης, ώστε να συνδεθεί με τα στοιχεία του e mail του και έτσι να καταχωρηθεί η ψήφος του.

Όλη αυτή η διαδικασία μας αρέσει πολύ, χαιρόμαστε που είμαστε μέρος αυτού  του διαγωνισμού και μας ενθουσιάζει η ιδέα της πρόκρισης στον ευρωπαϊκό  διαγωνισμό,  πόσο μάλλον της διάκρισης σε αυτόν

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here