Ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος Βασίλης Μπαρδάκης εξηγεί πως μπορούν να θωρακιστούν οι γέφυρες από τις φθορές ώστε να υπάρχει ασφάλεια για τους πολίτες που διέρχονται από αυτές. Πρόκειται για ένα σύστημα monitoring που θα εγκατασταθεί σε γέφυρες μέσω του οποίου θα παρακολουθούνται ποικίλες παράμετροι.

Αγνωστος παραμένει ο ακριβής αριθμός των γεφυρών που υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά και τα στοιχεία που θα έπρεπε να τις συνοδεύουν και αφορούν το έτος κατασκευής, την κατάστασή τους, ενώ κουβάρι είναι ακόμα οι αρμδιότητες ως προς το ποιος φορέας πρέπει να τις παρακολουθεί, εάν και πόσο συχνά εκτελεί περιοδικές επιθεωρήσεις.

Όπως είχε επισημάνει τον περασμένο Μάρτιο σε podcast της «Διανέοσις» ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών, Βασίλης Μπαρδάκης, ακόμα και σήμερα δεν έχει αποσαφηνιστεί πόσες είναι ακριβώς οι γέφυρες στην Ελλάδα. Ωστόσο εκτιμάται ότι το σύνολο των γεφυρών μεγάλου ανοίγματος χωρίς να συνυπολογίζονται τα μικρά τεχνικά, είναι περίπου 6.000 εκ των οποίων, οι μισές, δηλαδή περί τις 3.000 βρίσκονται στο παλιό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Αυτές πιθανολογείται ότι έχουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς στα καινούρια έργα των αυτοκινητοδρόμων προβλέπεται ότι οι παραχωρησιούχοι πρέπει να ελέγχουν τόσο τις καινούριες γέφυρες όσο και κάποιες μικρότερες παράπλευρες.

«Υπολογίζουμε ότι από τις 3.000 υπαρχουν περίπου 500 με 600, οι οποίες έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα», είχε τονίσει ο κ. Μπαρδάκης εξηγώντας: «Ειδικά στο παλαιό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, υπάρχουν γέφυρες που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ΄80 αλλά ακόμα και του ΄70 και του ΄60 με πολύ παλαιότερες κανονιστικές διατάξεις από τις ισχύουσες σήμερα».

Σύμφωνα μάλιστα με τους ειδικούς, το προσδόκιμο ζωής μιας γέφυρας είναι περίπου 50 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι πολλά εκ των έργων υποδομής, το έχουν ήδη ξεπεράσει προ πολλού.

Επιπλέον οι γέφυρες ήταν σχεδιασμένες για σημαντικά μικρότερο κυκλοφοριακό φόρτο, αλλά και μικρότερο βάρος φορτίου. Το στοίχημα μάλιστα που πρέπει να κερδηθεί όσο προχωρεί η ηλεκτροκίνηση, είναι η ενίσχυσή τους ώστε να αντέχουν το φορτίο των ηλεκρικών οχημάτων, τα οποία έχουν πολύ μεγαλύτερο βάρος από τα συμβατικά, γεγονός που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση ήδη παλαιών και μη ελεγμένων γεφυρών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ