«Μας εξαπάτησε», αυτό είπε η υπουργός Πολιτισμού και θρονιάστηκε ακόμη πιο βαθιά στην αναπαυτική -μα γεμάτη καρφιά- καρέκλα της.
Με τα αλλεπάλληλα σμήνη σεισμών που έχουν προκληθεί στο καλλιτεχνικό αλλά κοινωνικό στερέωμα οι καρέκλες είναι αυτές που έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τους ανθρώπους που κάθονται πάνω τους .
Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, τόνισε πως «με βαθιά υποκριτική τέχνη προσπαθούσε να μάς πείσει πως δεν έχει σχέση με όλα αυτά». «Δεν γνωρίζαμε τίποτα ούτε εγώ ούτε η πολιτική ηγεσία. Γιατί όλοι αυτοί που λένε ότι ξέρουν γιατί όταν ανέλαβε δεν κατήγγειλαν κάτι;», διερωτήθηκε ρίχνοντας ταυτόχρονα και ευθύνες και στην αντιπολίτευση.
«Δεν διαθέτει το υπουργείο τμήμα σεξουαλικού εγκλήματος»
Αναφερόμενη στην κατηγορία συγκάλυψης, τόνισε: «Ακούω ότι η βασική κατηγορία είναι ότι συγκαλύψαμε. Τι να συγκαλύψουμε; Γιατί εμείς δεν ξέραμε. Αν αυτοί ήξεραν, αυτοί συγκάλυψαν. Το υπουργείο Πολιτισμού δεν διαθέτει τμήμα σεξουαλικού εγκλήματος. Εμείς γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη και όχι την προσωπική του ζωή», τόνισε η ίδια.
Προφανώς και η συνέντευξη Τύπου προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και δεν είναι λίγοι αυτοί που ζητούν την παραίτηση της υπουργού.
Η αντίδραση και η ελίτ
Αν στη θέση της Μενδώνη ήταν η Μελίνα Μερκούρη πόσο διαφορετική και θαρραλέα θα ήταν η αντίδραση της, η αντιμετώπιση της σε αυτή την κρίση;
Σίγουρα κάνοντας αυτή την σύγκριση στο βάθος των σκέψεων ανακαλύπτει κανείς το Πολιτισμικό κενό που υπάρχει στη χώρα εδώ και δεκαετίες. Γιατί η Μελίνα σίγουρα θα τους έπιανε από τον γιακά και θα τους τραβούσε η ίδια στα δικαστήρια.
Τώρα με μια παραίτηση και μια συνέντευξη Τύπου (με πολλά κενά) η υπόθεση θεωρείτο σχεδόν ολοκληρωμένη, αφήνοντας το μήνυμα πως ο Πολιτισμός έχει περάσει στη διάσταση της εξουσιαστικής ελίτ. Ο Πολιτισμός που πάντα ήταν απέναντι από κάθε εξουσία και ήταν ο πυλώνας εξέλιξης και έκφρασης τώρα πια δείχνει ανήμπορος να αντιδράσει στην χώρα που γεννήθηκε επειδή τον υπηρετούν «μικροί» άνθρωποι.