Προχειρότητα και βιασύνη χωρίς σχεδιασμό για ακόμη μια φορά;
Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου
Τα σχολεία άνοιξαν ξανά για να υποδεχθούν χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Μετά από σχεδόν δύο μήνες οι μικροί μαθητές θα γυρίσουν στην σχολική τους πραγματικότητα. Και αυτό είναι το φυσιολογικό, αλλά η μετάβαση γίνεται πάλι απότομα και με το φόβο ξανά του lock-down στην εκπαίδευση.
Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά καθώς διακρίνονται δια γυμνού οφθαλμού προχειρότητες από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Για παράδειγμα οι περιοχές που έχουν στην κατανομή του πληθυσμού τους έντονα υιικά φορτία δεν θα πάρουν επιπλέον μέτρα στην επαναλειτουργία των σχολείων τους;
Αυτό και πολλά άλλα ακόμη θέτουν στο Καρφί ειδικοί. Ανάμεσα τους η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου η οποία είναι η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ.
Η μαθηματικός Μπέσυ Κωνσταντοπούλου σκιαγραφεί τις επιπτώσεις στην συμπεριφορά των παιδιών από τον τρόπο λειτουργίας της φετινής (αλλά και περσινής)σχολικής χρονιάς.
Στο ρεπορτάζ προχωράμε ένα βήμα ακόμη και καταγράφουμε μέρος προβλημάτων στα Πανεπιστήμια. Ο Πρόεδρος Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Πολίτικης Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Ιωάννης Χότζα τονίζει στο «Καρφί» πως οι φοιτητές θέλουν ξανά να ξεκινήσουν τα δια ζώσης μαθήματα. Ταυτόχρονα η αναπληρώτρια εκπρόσωπος τυπου του ΚΙ.ΝΑΛ Ζέφη Δημαδάμα θέτει το θέμα της μη παράδοσης βιβλίων στους φοιτητές…
Το σκίτσο που πλαισιώνει το ρεπορτάζ είναι της ζωγράφου Αιμιλίας Κουβέλη.
Το θέμα έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα Καρφί το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021
Χαρα Κεφαλίδου: Το υπουργείο Παιδείας δεν ακούει – Ποιες είναι οι προτάσεις του ΚΙ.ΝΑΛ
Την Δευτέρα ανοίγουν ξανά τα σχολεία, θεωρείτε ότι γίνεται με σωστό τρόπο; Ποιες είναι οι δικές προτάσεις για μια επανέναρξη με περισσότερη ασφάλεια;
«Η πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για ασφαλή επανέναρξη των σχολείων είναι η αυστηρή προσήλωση στις συστάσεις των Ειδικών.
Έχουμε επισημάνει την ανάγκη να προχωρήσει ο εμβολιασμός μ’ ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Ειδικά στο ζήτημα των σχολείων επιμένουμε στον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό εκπαιδευτικών και συχνών rapid tests σε μαθητές και διδακτικό προσωπικό.
Τα παιδιά των τάξεων των μεταβάσεων (πχ πρώτη δημοτικού, πρώτη γυμνασίου, πρώτη λυκείου) έχουν υποστεί μεγάλη πίεση δεδομένου των συνθηκών;
«Δυστυχώς οι δυσκολίες προσαρμογής που έχουν τα παιδιά αυτών των τάξεων δεν έχουν τύχει της προσοχής του υπουργείου που μετά την περσινή εμπειρία και τους 4 μήνες λειτουργίας φέτος, θυμήθηκε ότι πρέπει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς για να ανταπεξέλθουν στο εντελώς πρωτόγνωρο εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης».
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που προετοιμάζονται για πανελλήνιες έχουν συνέπειες από την συνεχόμενη και μεταβαλλόμενη σχολική πραγματικότητα;
«Στοιχειώδης σεβασμός στην προσπάθεια τους σημαίνει εξασφάλιση σταθερότητας. Ο αιφνιδιασμός με αλλαγές στο μέσο μιας δύσκολης χρονιάς δείχνει αδιαφορία και έλλειψη συναίσθησης ευθύνης. Είναι αυτό που δεν χρειάζονται οι υποψήφιοι, ούτε η ηγεσία του υπουργείου».
Θα πρέπει τα σχολεία να είναι ανοιχτά για την σωστή εκπαίδευση και παιδαγώγηση των παιδιών;
«Το σχολείο, είναι ο φυσικός , αναντικατάστατος χώρος για την εκπαίδευση. Η τηλεκπαίδευση λειτουργεί συμπληρωματικά και μόνο ως περιορισμένο υποκατάστατο ενός κλειστού σχολείου. Η μόνη που δεν το κατάλαβε έγκαιρα είναι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η αυτοπειθαρχία της ελληνικής οικογένειας στοχεύει και στην επιστροφή των μαθητών στην κανονικότητα του σχολείου».
Ποια είναι κατά την γνώμη σας τα ολισθήματα του υπουργείου Παιδείας και της ηγεσίας του;
«Το υπουργείο Παιδείας δεν ακούει. Σταθερά αρνείται τον διάλογο. Μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο για το σύνολο της εκπαίδευσης. Την ίδια ώρα δείχνει να βιάζεται νομοθετώντας με προφανή στόχευση την εξασφάλιση θετικών σχολίων και κριτικής για εξαγγελίες προθέσεων αντί ενός αναγκαίου μεταρρυθμιστικού έργου που χρειάζεται η χώρα».
Μπέσυ Κωνσταντοπούλου: Τα «κενά της σύνδεσης»
«Το 2020 ήταν μια χρονιά πρωτόγνωρη, γεμάτη εκπλήξεις και ανατροπές, lockdown και περιοριστικά μέτρα. Μια χρονιά που στιγμάτισε και την εκπαίδευση. Κλείσιμο σχολείων, τηλεκπαίδευση και webex.Εξάχρονα μπροστά σε οθόνες. Καθηγητές που παλεύουν να περάσουν την πληροφορία από την οθόνη στους μαθητές, χωρίς να τους βλέπουν και να τους ακούν και μαθητές που μπαινοβγαίνουν στις ηλεκτρονικές τάξεις και ψάχνουν στο λαβύρινθο του e-class για ασκήσεις, σημειώσεις και διαγωνίσματα. Κι έρχεται το νέο έτος, νέα μέτρα ανακοινώνονται και όλοι αναρωτιόμαστε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, ποια σχολεία θα ανοίξουν και πως θα λειτουργούν.Άραγε αναρωτήθηκε κανείς αν θα κατακτηθεί η γνώση φέτος; Όλη η διαδικασία του άνοιξε-κλείσε έχει αποδιοργανώσει πλήρως μαθητές και καθηγητές. Με την επιστροφή στα θρανία θα πρέπει να καλυφθούν τα «κενά της σύνδεσης» και να ολοκληρωθεί η διδακτέα ύλη με το φόβο πάντα ότι τα σχολεία θα κλείσουν ξανά και πάλι θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ηλεκτρονικές συνθήκες».
Ζέφη Δημαδάμα , Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου Κινήματος Αλλαγής: Εξεταστική χωρίς βιβλία γίνεται; Κι όμως γίνεται…
«Τραγικές οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των συγγραμμάτων των φοιτητών λόγω της έλλειψης σχεδιασμού, ενώ σε λίγες μέρες ξεκινά η εξεταστική περίοδος στα πανεπιστήμια.
Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε ερώτημα προς την Υπουργό Παιδείας για το τί μέλλει γενέσθαι.
Πως θα δώσουν τα μαθήματα οι φοιτητές χωρίς τα βιβλία τους;»
Ιωάννης Χότζα: Πρόεδρος Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου: Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στον κυκεώνα του κορονοΐού
«Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας και όπως όλοι οι τομείς στην χωρά μας , έτσι κι αυτό έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό από αυτή την υγειονομική κρίση. Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη για τους φοιτητές η αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτόκολλων καθώς με την συνεπεία που καλούνται να δείξουν, θα προστατέψουν σύσσωμη την φοιτητική κοινότητα. Όλοι οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να αποτελέσουν την ασπίδα προστασίας , αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να τους χορηγηθούν τα απαραίτητα μέσα ώστε να ξεπεράσουν αυτό το υπερεκλεκτικό εμπόδιο».