Πως ο τρόπος σκέψης διαμορφώνει το μοτίβο της επιτυχίας
Η Βαλεντίνα Κόρδη είναι Mindset & High-Performance Coach for Entrepreneurs, Executives and Team.
Η κα. Κόρδη δίνει συντεταγμένες σε επιχειρήσεις για το πως θα διαχειριστούν καταστάσεις, πρόσωπα και φυσικά πως θα κρατηθούν εντός τους οι ισορροπίες.
Αποκαλύπτει ποια στοιχεία είναι αυτά που συνθέτουν τους Leaders και ποιοι θα πρέπει να είναι οι πυρήνες του υγιούς επιχειρείν. Μάλιστα τονίζει πως η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη μιας επιχείρησης και πως ο διάλογος μεταξύ στελεχών προλαμβάνει πολλούς κινδύνους για τον εκάστοτε οργανισμό.
Μια υγιής επιχείρηση χρειάζεται ηρεμία στην διαχείριση της από τους leaders. Εσείς αυτόν τον ρόλο αναλαμβάνετε;
«Η ηρεμία και το αρμονικό περιβάλλον δεν είναι τα μόνα ζητούμενα σε μία επιχείρηση. Βασικός στόχος είναι η ευθυγράμμιση των διαφορετικών προσωπικοτήτων των ανθρώπων που εργάζονται σε μία επιχείρηση προς το κοινό όραμα και τους στόχους της επιχείρησης, προκειμένου ο καθένας από αυτούς να συμβάλλει με τα μοναδικά του χαρακτηριστικά, τις δεξιότητές του και τις γνώσεις του στην επίτευξη αποτελεσμάτων που θα την οδηγούν στην επιτυχία, την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη. Άρα εγώ λειτουργώ ως «εργαλείο» ανακάλυψης αυτού του τρόπου, με τον οποίο ο κάθε εργαζόμενος θα καταφέρει να είναι παραγωγικός και με υψηλές αποδόσεις παρακινούμενος από κίνητρα που ανταποκρίνονται στις δικές του φιλοδοξίες, ανάγκες και στόχους. Σε επίπεδο leader, βοηθάω έναν ηγέτη αρχικώς να κατανοήσει ποιος θέλει ο ίδιος να είναι και τι θέλει να πετύχει μέσα από τον ρόλο του και πώς θα ηγείται αποτελεσματικά αρχικώς του εαυτού του, για να μπορέσει στην συνέχεια να κάνει το ίδιο και με την ομάδα του.
Ένα στέλεχος επιχείρησης γιατί να απευθυνθεί σε εσάς για coaching, τι θα αποκομίσει;
«Θα αποκτήσει έναν πολύτιμο συνεργάτη με την βοήθεια του οποίου και μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον εχεμύθειας και υποστήριξης θα ξεπεράσει εμπόδια που έχουν να κάνουν με φραγμούς που βάζει ο ίδιος στον εαυτό του, όπως για παράδειγμα αρνητικός τρόπος σκέψης, χαμηλή αυτοπεποίθηση, αναβλητικότητα, υπερανάλυση, τελειομανία, φόβους, τυφλά σημεία στον τρόπο που ασκεί τον ρόλο του ως ηγέτης ή ως επαγγελματίας. Ως αποτέλεσμα, θα καταφέρει να αναδείξει τον καλύτερο επαγγελματία εαυτό του, να αποκτήσει μία ισχυρή παρουσία η οποία θα συμβαδίζει με την αυθεντικότητα του και έτσι να ανταποκριθεί με επιτυχία στον ρόλο του στην επιχείρηση και να ανταπεξέλθει σε αλλαγές και προκλήσεις επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα, κρατώντας ταυτόχρονα την απόδοσή του σε υψηλό επίπεδο. Έτσι θα δώσει στον εαυτό του προοπτικές για ανάπτυξη της καριέρας του, αλλά θα συμβάλει και στην δημιουργία ενός καλύτερου περιβάλλον για όσους συνεργάζεται, αφού η προσωπική ανάπτυξη ενός στελέχους και η αλλαγή του τρόπου που σκέφτεται προς πιο θετική κατεύθυνση, δεν κάνει μόνο την δική του επαγγελματική ζωή καλύτερη αλλά και αυτών με τους οποίους συνεργάζεται».
Στο τοπίο του ελληνικού επιχειρείν ποιες είναι οι βαθιές πληγές που εσείς διακρίνετε και μπορείτε να τις «επουλώσετε»;
«Νομίζω πως μία από τις σημαντικότερες πληγές είναι η κουλτούρα που επικρατεί στις επιχειρήσεις, ο οποία δεν δίνει την δυνατότητα στους ανθρώπους τους να λειτουργούν με αυτονομία, να χτίσουν νοοτροπία ανάπτυξης, να παίρνουν πρωτοβουλίες και να νιώθουν εργασιακή ικανοποίηση και δέσμευση. Στο μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων επικρατεί μία κουλτούρα εκτελεστικής λειτουργίας, όπου οι εργαζόμενοι παίρνουν απλώς εντολές και εκτελούν και το micromanagement ζει και βασιλεύει. Η κουλτούρα λοιπόν μίας επιχείρησης είναι ο πυρήνας της λειτουργίας της και ένας από τους κύριους πυλώνες για την επιτυχία. Με πολλές από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζομαι λοιπόν δουλεύουμε πάνω στην αλλαγή της κουλτούρας και στην δημιουργία μίας νέας μέσα στην οποία οι εργαζόμενοι θα συμβάλλουν με το μέγιστο δυνατό του εαυτού τους και θα είναι εναρμονισμένη με τις ανάγκες της εποχής που διανύουμε, μίας εποχής με τελείως διαφορετικά δεδομένα από αυτά που ξέραμε».
Η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη της επιχείρησης; Πόσο εύκολη είναι αυτή;
«Επιχείρηση χωρίς ανθρώπους δεν γίνεται. Άρα και η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι ζωτικής σημασίας για αυτήν. Είναι τόσο εύκολη, όσο και δύσκολη. Απλή επειδή το μυστικό της επιτυχίας εδώ είναι κάτι πολύ απλό και βασικό. Το αυθεντικό ενδιαφέρον για τους εργαζόμενους! Αν κάποια επιχείρηση νοιάζεται πραγματικά για τους ανθρώπους της, θα βρίσκει λύσεις ακόμη και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις. Η εφαρμογή λοιπόν της ενσυναίσθησης, η ενεργητική ακρόαση και η νοοτροπία του «φερόμαστε στους εργαζόμενούς μας ως τους πελάτες μας είναι αυτά που θα φέρουν την σωστή διαχείριση. Από την άλλη, είναι δύσκολη επειδή από πολλές επιχείρησης ακόμη αυτά θεωρούνται «ψιλά γράμματα» και εκτός επιχειρηματικού πεδίου (βλέπε «εδώ ερχόμαστε για να δουλεύουμε, όχι για να ακούμε τα προβλήματα του καθενός») και εκεί είναι που χάνουν το παιχνίδι της σωστής διαχείρισης των ανθρώπων τους».
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη έχει πολλαπλά οφέλη για μια επιχείρηση και ποια είναι κάποια απ’ αυτά;
«Φυσικά και έχει! Καταρχάς, ζούμε σε μία εποχή όπου οι καταναλωτές πλέον είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι για θέματα που αφορούν το κοινωνικό σύνολο όπως το περιβάλλον, η φτώχεια, τα παιδιά, η υγεία. Αν πάρουμε το παράδειγμα της πανδημίας του covid-19 που χτύπησε όλον τον πλανήτη, θα δούμε πως η συμμετοχή εταιρειών με δωρεές εξοπλισμού σε νοσοκομεία, παροχή δωρεάν γευμάτων ή ροφημάτων σε γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό κτλ. επηρέασε θετικά το καταναλωτικό κοινό στην διαμόρφωση γνώμης για αυτές με αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι πωλήσεις τους. Νομίζω πως όποια επιχείρηση λειτουργεί συνειδητά στην εποχή μας, γνωρίζει ότι δεν μπορεί να παραβλέψει την κοινωνική ευθύνη ως απαραίτητο κομμάτι αυτής, καθώς διαφορετικά θα βρίσκεται εκτός δεδομένων της εποχής».
Τι σημαίνει ο όρος «επιχειρείν» για την Βαλεντίνα Κόρδη
«Ανθεκτικότητα, αφοσίωση, συνέπεια, λήψη ρίσκου, πάθος και πείσμα. Γενικώς για εμένα το «επιχειρείν» είναι τρόπος ζωής. Σε άλλους ταιριάζει και δεν βλέπουν τον εαυτό τους πουθενά αλλού, παρόλο που είναι ένας δύσκολος δρόμος με πολλές κακουχίες, απογοητεύσεις και αποτυχίες και σε άλλους δεν ταιριάζει, οπότε καλό είναι να μην τον ακολουθήσουν αν δεν είναι αποφασισμένοι για όλα τα παραπάνω».
Τέλος, ο διάλογος εντός των στελεχών μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των κρίσεων;
«Όχι μπορεί να αποτελέσει! Είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί μία κρίση. Όλα ξεκινούν από την επικοινωνία. Την ανοιχτή, ειλικρινή και χωρίς εγωισμούς επικοινωνία. Για να αντιμετωπιστεί μία κρίση, χρειάζεται ανταλλαγή ιδεών, διαφορετικές οπτικές γωνίες και φυσικά την ικανότητα κάποιος να ακούει και τις άλλες απόψεις και όχι μόνο να μιλάει ή να θέλει να επιβάλλει την δική του. Η παγίδα την οποία πέφτουν πολλές φορές οι άνθρωποι των επιχειρήσεων είναι ότι χάνουν τον στόχο όταν έχουν ένα πρόβλημα να αντιμετωπίσουν. Έτσι, ξεχνούν ότι αυτό που έχει σημασία είναι να βρεθεί η καλύτερη λύση, από όποιον και αν προέρχεται αυτή αφού στην ουσία ο κοινός σκοπός είναι η διαχείριση του προβλήματος και βάζουν στο επίκεντρο τον εγωισμό τους και το πόσο σημαντική είναι η δική τους άποψη και γι’ αυτό μετατρέπουν την διαδικασία εξεύρεσης λύσης σε έναν προσωπικό αγώνα να περάσει το δικό τους».
Επισκεφθείτε το site της κας. Βαλεντίνας Κόρδη εδώ
Δείτε ένα σχετικό βίντεο: