Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας που ακολουθούν στα διεπιστημονικά κέντρα Διά…λόγου Τένχη
Πολλοί γονείς από εσάς έχετε επιπρόσθετο άγχος και δεν είναι άλλο από το πώς να διευκολύνετε τα παιδιά σας όταν μελετούν. Αν αυτά χάνουν τον χρόνο τους προσπαθώντας να κάνουν την προετοιμασία τους για την επόμενη ημέρα του σχολείου και μαζί με αυτό χρόνο από το παιχνίδι τους, τη βόλτα και κακά τα ψέματα και δικό σας, ποιοτικό χρόνο μαζί τους τότε ο προβληματισμός σας είναι μεγάλος.
Υποπτεύεστε ότι μπορεί να υπάρχει κάποια δυσκολία αλλά δεν ξέρετε πώς να την αντιμετωπίσετε.
Κι όμως η λύση υπάρχει και είναι υψηλού επιστημονικού επιπέδου και είναι δίπλα σας.
Ο Σταύρος Θεοδωρακόπουλος ηγείται των διεπιστημονικών κέντρων Διά…λόγου Τέχνη στο Περιστέρι (στην Αγίου Βασιλείου και στον Λόφο Αξιωματικών) και μιλάει στο LIFE για το πώς μπορούμε να ξεκλειδώσουμε τα παιδιά μας. Δείχνει τον δρόμο για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες.
Μια συνέντευξη ιδιαίτερα χρηστική και χρήσιμη για τους γονείς…
Άγχος πολλών γονέων είναι πια αν το παιδί τους έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία. Πως αυτό γίνεται αντιληπτό και πως αντιμετωπίζεται;
«Αν το παιδί έχει κάποια δυσκολία είτε με το λόγο του, είτε με τις εργοθεραπευτικές του δεξιότητες του είτε μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει ο γονιός να απευθυνθεί στους ειδικούς για να αξιολογήσει τις δεξιότητες αλλά και τις δυσκολίες του παιδιού. Στα διεπιστημονικά κέντρα Διά…λόγου Τέχνη κάθε παιδί που έρχεται αξιολογείται ΔΩΡΕΑΝ από την επιστημονική μας ομάδα».
Μπορεί να έρθει κάποιος γονέας προληπτικά για μια αξιολόγηση;
«Όπως ανέφερα και πριν η αξιολόγηση είναι ΔΩΡΕΑΝ από την επιστημονική ομάδα και απευθύνω κάλεσμα στους γονείς να «δράσουν» για τα παιδιά τους».
Γιατί στα Διά…Λόγου Τέχνη;
«Η ομάδα μου είναι πολύπειρη και δεμένη αφού είμαστε χρόνια μαζί.
«Δενόμαστε» με τα παιδιά και με τις οικογένειες τους και αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας μας. Βέβαια κρατιούνται και οι αποστάσεις μεταξύ θεραπευτή και παιδιών ή γονιών ωστόσο ο προορισμός όλων είναι κοινός και αυτός είναι η εξέλιξη και η πρόοδος των παιδιών και σε αυτό το πλάνο δουλεύουμε εκπαιδευτικοί, θεραπευτές και γονείς».
Είπατε «δουλεύουν» και οι γονείς…Δηλαδή;
«Απαιτείται συνεργασία μεταξύ γονιών και θεραπευτών για να μπορέσει το παιδί να ξεπεράσει δυσκολίες και άγχη. Να νιώσει ότι πατά σε στέρεο έδαφος και αυτό εξασφαλίζεται με κοινή γραμμή, κοινή πολιτική. Μπορεί κάποιος να είναι ο καλύτερος θεραπευτής του κόσμου αν δεν υπάρχει η ανάλογη συνεργασία και δουλειά στο σπίτι από τους γονείς να παρακινήσουν το παιδί τους να κάνει τις ασκήσεις του τότε τα αποτελέσματα θα είναι μηδαμινά. Οπότε όλοι μαζί για το παιδί».
Δώστε μας μερικές ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών
Κάποιες ενδείξεις που οι γονείς μπορούν να παρατηρήσουν και να διερευνήσουν είναι οι εξής:
-Υπερκινητικότητα – με αποτέλεσμα – να μη μπορεί να συγκεντρωθεί σε κάτι για πολλή ώρα
– Δε θυμάται ακριβώς κάτι που του έχουμε πει γιατί ξεχνάει εύκολα
– Δυσκολία στην αλληλουχία γεγονότων και στον προσανατολισμό
– Αντιστροφή γραμμάτων και τοποθέτηση σε λάθος θέση
– Δυσκολία στην ανάγνωση
– Καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη
– Δυσκολία αντίληψης χρονικών εννοιών
Η πιο γνωστή σε όλους μας μαθησιακή δυσκολία είναι η δυσλεξία. Πως μπορούμε να την διακρίνουμε; Αρχικά η δυσλεξία αναφέρεται ως δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία στην ανάγνωση και στην εκμάθηση της ορθογραφίας των λέξεων.
– Δυσκολεύονται στην ανάγνωση, η οποία είναι συλλαβιστή
– Προσθέτουν φωνήματα συλλαβές η λέξεις κατά την ανάγνωση
– Συγχέουν γράμματα η λέξεις, όταν μοιάζουν ακουστικά η οπτικά μεταξύ τους (α→ο, β→Δ, μόνος→νόμος κλπ)
– Χάνουν τη σειρά καθώς διαβάζουν
– Αδυνατούν να κατανοήσουν και να αφηγηθούν αυτό που διαβάζουν
Τέλος, γιατί επικεντρώνεστε στο Περιστέρι και όχι αλλού;
«Εδώ μεγαλώσαμε εμείς, οι γονείς μας, οι παππούδες μας. Ξέρετε υπάρχει αυτός ο κώδικας ηθικής που πολλές φορές που δίνει τις συντεταγμένες που πρέπει να ακολουθήσεις.
Χαιρόμαστε που είμαστε δίπλα στα παιδιά της πόλης μας. Χαιρόμαστε που τους δίνουμε τα
«εργαλεία» και τα εφόδια να διεκδικήσουν ισόνομα το μέλλον που τους ανήκει».