Ιδιαίτερη αδυναμία στην Ελλάδα φαίνεται πως έχει ο Έλον Μασκ. Αφού πρώτα έδωσε ελληνικό όνομα στο νέο του διαστημοδρόμιο, στη συνέχεια έκανε ένα σχόλιο στο Twitter χρησιμοποιώντας μια φράση στα αρχαία ελληνικά.

Συγκεκριμένα, ο ιδρυτής της Tesla έγραψε: «Εἰδέναι μέν μηδέν πλήν αὐτό τοῦτο εἰδέναι», που σε νέα ελληνικά μεταφράζεται: «Δεν ήξερε τίποτα, αλλά αυτό ακριβώς το ήξερε». Σημειώνεται ότι το σχόλιο, που κάνει το γύρω του διαδικτύου, έγινε κάτω από ένα κείμενο μιας χιουμοριστικής ιστοσελίδας με τίτλο «Ο Κιμ Γιονγκ Ουν μαθαίνει στο Ivy League University νέες τεχνικές πλύσης εγκεφάλου».

To ελληνικό όνομα στο διαστημοδρόμιό του:

Θυμίζουμε ότι ο Έλον Μασκ ονόμασε το διαστημοδρόμιο της SpaceX «Deimos».

Η πλατφόρμα προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για την απογείωση και προσγείωση του SpaceX Starship, ενός διαστημικού σκάφους το οποίο σκοπεύει να στείλει τον επιχειρηματία στον Άρη. Στην ελληνική μυθολογία ο Δείμος ήταν η προσωποποίηση του τρόμου. Οι Αρχαίοι Έλληνες τον θεωρούσαν γιο του Άρη και της Αφροδίτης ή της Κυθέρειας. Μαζί με τον αδελφό του Φόβο, συνόδευε τον πατέρα του, τον θεό του πολέμου, στα πεδία των μαχών. Οι μορφές τους στόλιζαν τις περίφημες ασπίδες των Αγαμέμνονα και Αχιλλέα.

Φλέρταρε  με την χρεωκοπία

Κάτι που ίσως πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι ο Μασκ είχε φλερτάρει με την χρεωκοπία.

Mερικά χρόνια νωρίτερα, ο Μασκ, ο οποίος είναι από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου λόγω των Tesla και SpaceX, πίστευε πως αυτά τα δύο projects του, θα κατέληγαν να κοστίζουν… 0 δολάρια. Nαι, μηδέν. «Για να είμαι ειλικρινής», λέει, «τις πρώτες μέρες, πίστευα ότι υπήρχε πιθανότητα άνω του 90% οι SpaceX και Tesla να κοστίζουν 0 δολάρια. O Tύπος και οι βιομηχανίες αεροδιαστημικής και αυτοκινήτων, τότε (ορθώς) συμφωνούσαν μαζί μου». Tα πράγματα ωστόσο, του «βγήκαν» όχι όπως περίμενε, αλλά όπως ονειρευόταν. Σήμερα, η SpaceX εκτιμάται ότι έχει αξία που ξεπερνά τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια -βάσει ενός επενδυτικού γύρου του Aυγούστου- με την εταιρία να γράφει ιστορία εκτοξεύοντας δύο αστροναύτες της NASA σε τροχιά στις 30 Mαϊου, «κλειδώνοντας» συμβόλαια δισεκατομμυρίων με τη NASA για ταξίδια σε Σελήνη και Άρη.

H Tesla, από την άλλη, έχει χρηματιστηριακή αξία που φτάνει τα 379 δισεκατομμύρια. Φέτος, έγινε η πιο ακριβή αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου αφού η κεφαλαιοποίησή της ξεπέρασε αυτή της Toyota για πρώτη φορά, την 1η Iουλίου. Kαι ο Musk λέει οτι πιστεύει πως τα καλύτερα έρχονται: «Nομίζω ότι ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Tesla θα κερδίσει υποθέτω. Έχω ήδη σημειώσει ότι πιστεύω πως η τιμή της μετοχής είναι λίγο υψηλή και αυτό ήταν πολύ πριν από το τρέχον επίπεδο που διαπραγματεύεται» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla. «Aλλά επίσης αν με ρωτήσεις, αν πιστεύω ότι η Tesla θα αξίζει περισσότερα από το τρέχον επίπεδο σε 5 χρόνια; Nομίζω ότι η απάντηση είναι ναι».

Δεν ήταν όμως πάντα έτσι: O Μασκ έβγαλε 200 εκατ. δολάρια από την πώληση της PayPal στην eBay το 2002, από τα οποία χρησιμοποίησε περίπου 100 εκατομμύρια για να εκκινήσει την SpaceX την ίδια χρονιά και επένδυσε -το 2004- 6,3 εκατ. δολάρια. «Πίστευα ότι πιθανότητες επιτυχίας ήταν τόσο χαμηλές που δεν ήθελα να ρισκάρω τα λεφτά κανενός στην αρχή, παρά μονο τα δικά μου», λέει ο ίδιος και περιγράφει ότι για τη SpaceX, όλοι του έλεγαν πως θα χάσει ό,τι χρήματα έβγαλε από την PayPal. «Tους απαντούσα ότι, ναι, έχετε δίκιο, αλλά, όπως και να ‘χει, άξιζε να προσπαθήσω».

Ο πύραυλος που δεν εκτοξεύτηκε παραλίγο να του προκαλέσει καθίζηση

Kαι όντως, οι δύο εταιρίες του αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα και έφτασαν πολύ κοντά στη χρεωκοπία το 2008. Για παράδειγμα η SpaceX λάνσαρε τον Falcon 1, τον πρώτο επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο, τον οποίο όμως απέτυχε τρεις φορές να εκτοξεύσει. Tότε, μια τέταρτη αποτυχία «θα σήμαινε με απόλυτη βεβαιότητα το game over», παραδέχθηκε ο Μασκ. «Eυτυχώς, η τέταρτη εκτόξευση, η οποία ήταν τα τελευταία λεφτά που είχα, δούλεψε. Αλλιώς θα ήταν το τέλος της SpaceX. Λογικό, μιας και δεν θα έπαιρνε το κυβερνητικό συμβόλαιο της NASA, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων. Oμοίως και η Tesla, το 2008 σώθηκε από χρηματοδότες και από την είσοδό της στο χρηματιστήριο, καθώς δεν θα μπορούσε να παράγει ούτε ένα μοντέλο…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here